پولشویی، فساد، دور زدن تحریم‌ها: دروغ‌ها تمامی ندارد

پولشویی، فساد، دور زدن تحریم‌ها: دروغ‌ها تمامی ندارد

مردم ایران سال‌هاست که در زیر یوغ سپاه پاسداران دست و پا می‌زنند. ظلم و فسادی که این نهاد که در حقیقت بیشتر به یک حکومت موازی شباهت دارد تا یک نیروی نظامی معمولی، به مردم ایران تحمیل کرده است، شدید و خساراتی که به اقتصاد کشور وارد کرده است، در کوتاه‌مدت غیر قابل جبران است. اگر سپاه پاسداران برای پاسداری از انقلاب و اسلام تاسیس شد، این اصل چندی نپایید که به فراموشی سپرده شد و جای آن را اصول دیگری گرفت، از جمله در سال‌های اخیر به ترویج پولشویی، فساد مالی و استفاده از شرکت‌های پوششی برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای اختصاص داده شده است. سایت میفا.نیوز در مجموعه‌ای گزارش‌ها به ارائه تحلیل خود از مدارک و اسناد لو رفته‌ای می‌پردازد که از حقیقت‌هایی پرده برمی‌دارد که سران سپاه برای پنهان کردن آنها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند. از جمله در گزارش‌های آتی سایت خواهید خواند:

– اوایل خرداد ماه سال جاری دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا طبق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ تعدادی اشخاص حقیقی و حقوقی را به دلیل دست داشتن در پولشویی و قاچاق نفت «تحت رهبری مقام‌های سپاه پاسداران و نیروی قدس آن» تحریم کرد. این نهاد دولتی آمریکا در بیانیه خود بیان داشت که این شبکه قاچاق نفت، «یک عنصر مهم درآمدزایی برای ایران از طریق فروش نفت بوده است».

– ابعاد فساد نفتی و پتروشیمی سپاه در مجموعه‌ای افشاگری‌های منتشره در سایت ویکی ایران، فاش شده است. در بسته مدارک و اسناد منتشر شده در این سایت، نامه‌ها، فاکتورها و حتی چک‌ها به چشم می‌خورد که مجموع اینها، استفاده شرکت‌های بزرگ پتروشیمی از صرافی‌ها و شرکت‌های پوششی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و اروپا را ثابت می‌کند.

– افشاگری‌های سایتویکی ایراناز نقش شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران در تامین ارز مورد نیاز معاونت آماد و امور پشتیبانی وزارت دفاع پرده بر می‌دارد. در یک نامه دو صفحه‌ای وزارت دفاع از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح موسوم به ساتا درخواست می‌نماید تا به شرکت سرمایه‌گذاری غذیر که سال ۱۳۹۲ به مالکیت ساتا درآمد دستور دهد تا در معاملات خود با صرافی‌ها و شرکت‌های پوششی تمهیدات امنیتی ویژه‌ای را رعایت کند. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در ادامه مکاتبات خود با شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران نیز به این شرکت دستور می‌دهد تا با ادامه فعالیت‌های بازرگانی خود، ارز مورد نیاز معاونت آماد و امور پشتیبانی وزارت دفاع را که زیر نظر سید حجت‌الله قریشی فعالیت می‌کند، تامین کند. البته در این نامه‌ها تاکید می‌شود که این فعالیت‌ها صرفاً به وسیله صرافی‌ها و شرکت‌های پوششی خاص صورت بگیرد.

شما می‌توانید حقیقت رااینجاببینید.

– پرونده‌های فساد به مبلغ ۶.۶ میلیارد دلار در چند سال اخیر مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است. فساد و قانون‌شکنی سپاه پاسداران اما به این چند پرونده محدود نیست بلکه سپاه پاسداران در هر نوع فعالیت جنجالی و در بسیاری موارد غیر قانونی در دست دارد، از تامین مالی گروهک‌های تروریستی گرفته تا قاچاق مواد و مخدر و…. مشخص نیست که چه درصدی از اقتصاد ایران به تسلط سپاه پاسداران در آمده است؛ با این حال برخی متخصصان گمان می‌کنند رقمی در حدود ۶۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار سپاه قرار دارد. آنچه مسلم است این است که در اقتصاد ایران چیزی به نام «شفافیت» وجود ندارد که مدارک لو رفته در افشاگری‌های سایت ویکی ایران، نمونه بارز این امر است.

– از شواهد دیگر دال بر فساد سپاه پاسداران می‌توان به مدارک و اسنادی اشاره کرد که در آنها همکاری صرافی تحیری (ارز ایران) را با شبکه پولشویی سپاه به وضوح دیده می‌شود. مدارک مذکور نماینگر نقشی است که این صرافی مثلاً معتبر که یکی از بزرگترین و پرسودترین صرافی‌های ایران به شمار می‌رود، در تسهیل عملیات پولشویی در سطح ملی و بین‌المللی ایفا می‌کند. آن طور که از مدارک بر می‌آید این شرکت صرافی در رد گم کردن میلیاردها دلار در شبکه بانکی دست داشته است. به عنوان مثال بانک بارزگانی ژجیانگ تایلانگ چین در مدت یک سال در حدود یک میلیارد دلار را رد گم کرد و در سطح جهانی بعضی بانک‌های ایرانی، چینی، اماراتی و ترکیه‌ای به وسیله شبکه صرافی تحیری فعالیت‌های مالی شرکت‌های پوششی بسیاری را تسهیل می‌نمایند، آن هم با وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه سپاه. و البته نکته اینجاست که سرنوشت این یک میلیارد دلار که اکنون شسته و رفته در حسابی در شبکه بانکی چین قرار دارد، چیست؟ آیا بهتر نبود به تامین کالاهای مورد نیاز مردم ایران اختصاص می‌یافت؟

– در گزارش‌های آتی به ابعاد دیگر ماجرای شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران پرداخته و از عملیات پولشویی تحت نظارت شرکت تضامنی صرافی تحیری پرده برداری خواهیم کرد.

– لازم به ذکر است با بانک‌هایی که نامشان در این گزارش آمده است برای پاسخ به اتهامات مطرح شده تماس گرفتیم اما پاسخی دریافت نشد.

#وزارت_دفاع #شرکت_بازرگانی_پتروشیمی_ایران #صرافی #بانک #ارزایران #تحیری