رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران در سال گذشته

رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران در سال گذشته

بر اساس آمار تازه منتشر شده توسط شورای جهانی سفر و گردشگری ، در سال گذشته، صنعت گردشگری ایران ۲۱  درصد رشد کرده که معادل افزایش ۴.۷ درصد از کل اقتصاد ایران است.

بر اساس گزارش این شورا، بعد از فروکش کردن همه‌گیری کرونا طی سال ۲۰۲۱ میلادی رشد ۴۰ درصدی و طی سال ۲۰۲۲ رشد ۳۹ درصدی را تجربه کرده بود.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی سالی که همه جهان مورد تعطیلی به دلیل کرونا قرار گرفته بود، صعنت گردشگری ایران با افت ۴۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی مواجه شد.

در این گزارش نیز آمده است که اشتغالزایی صعنت گردشگری ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۱۰.۳ درصد رشد کرد و الان تعداد افراد شاغل این صنعت به ۱.۶ میلیون نفر رسیده است.

این آمارها نشان می‌دهد که از کل گردشگران خارجی که در سال گذشته به ایران سفر کرده بودند، ۳۷ درصد عراقی بوده و گردشگران ترکیه‌ای رتبه دوم دراین زمینه را داشته اند و شاید جالب باشد بدانید که این تعداد نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده است.

صنعت گردشگری داخلی نیز در سال گدشته رشد خوبی داشته و گردشگران داخلی بالغ بر ۴۹۳ هزار میلیارد تومان هزینه کرده اند که رشد ۱۸.۷ درصدی نسبت به سال قبل است.