صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید

پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده که صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گدشته رسیده است که درآمدی ۳۵ میلیارد دلار برای ایران داشته است. خبر افزایش صادرات نفت کشور در حالی است که کشورهای غربی در واکنش به حمله هوایی ایران به اسرائیل، دور جدیدی از تحریم‌های شدیدتری علیه ایران را مورد بحث قرار می‌دهند.

طبق این گزارش صادرات نفت ایران سالانه بیش از ۳۵ میلیارد دلار درآمد برای کشور داشته و شاید جالب باشد بدانید که ایران در اول سه ماه این سال جاری میلادی روزانه به طور متوسط حدود ۱.۵ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و عمده آن  به چین به فروش می‌رود.

علاوه بر این، در گزارش تسنیم نیوز آمده است که بخاطر اینکه چین بزرگترین خریدار نفت ایران است، در حقیقت تحریم‌های اقتصادی آمریکا و کشورهای غربی هیچ تاثیری روی تجارت ایران ندارند و در نتیجه نگرانی آمریکا  را دامن زده است.

ماه گذشته، جواد اوجی، وزیر نفت ایران،  درباره میزان صادرات نفت ایران در سال گذشته اشاره کرد که «بیش از ۳۵ میلیارد دلار» درآمد برای کشور داشته است و در ادامه گفت ایران می‌تواند نفت خود را به هر کجا که می‌خواهد با تخفیف حداقلی صادر کند.»