هشدار استاندار تهران: ما با وضعیت بحرانی آب روبه رو هستیم

هشدار استاندار تهران: ما با وضعیت بحرانی آب روبه رو هستیم
خشکسالی دریاچه ارومیه

پنج‌شنبه ۲۱ دی‌ماه، استاندار تهران، علیرضا فخاری، در مورد وضعیت بحرانی آب اشاره کرد که بدلیل کاهش نزولات، سطح آب ذخیره در سدها به حداقل رسیده و باید به دنبال راهکارهای اساسی برای تامین آب بود. او نیز از همه مردم خواست که مصرف خود آب را صرفه‌جویی کنند. او در ادامه گفت که جلوگیری از اسراف آب، اول به عنوان یک امر اعتقادی و سپس جهت جلوگیری از ایجاد بحران آب و انرژی باید در دستور کار همه ما قرار بگیرد.

در ضمن، محسن اردکانی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و اقدام‌های فنی و قانونی برای مدیریت مصرف آب در شرایط خشکسالی موجود تاکید کرد و مدیر عامل آبفای استان تهران  گفت که باید در مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها مخزن نصب شود.

به نقل از یک کارشناس حوزه آب، هر شهوند تهرانی روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر آب را مصرف می‌کند که البته وضعیت ناپایداری است و مردم باید مصرف خود را کاهش دهند. در غیر این صورت حکومت مجبور می‌شود برای حل بحران آب ورود کند که حتما برای مردم دردسر ایجاد خواهد کرد.

اما سال‌هاست که رژیم منابع طبعی کشور را سوء مدیریت می‌کند و بزرگترین و غم‌انگیرترین نمونه بی‌کفایتی حکومت در این حوزه، خشک شدن دریاچه ارومیه است. بخاطر فساد و عدم صلاحیت در میان مقامات ارشد سپاهی در سازمان‌هایی که برای امور دریاچه ارومیه مسئولیت دارند، حالا بین ۶ تا ۱۵ میلیون نفر تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته‌اند که منجر به موجی از بیماری‌های تنفسی، مهاجرت اجباری و دیگر فاجعه‌های انسانی شده است.