غارت از بیت‌المال برای پول‌پاشی در دمشق

غارت از بیت‌المال برای پول‌پاشی در دمشق

«نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» شعاری قدیمی است بیانگر گلایه دیرین ایرانیان که از زمان انقلاب به این سو مدام شاهد خروج ثروت این مرز و بوم به سمت نیروهای موسوم به محور مقاومت بودند، جریانی که پس از بهار عربی شتاب و شدت بیشتری را به خود گرفته و میلیاردها دلار را راهی جیب دیکتاتورهای منطقه کرده است که در میان دیکتاتورهایی که بیشتر سهم این پول‌ها به آنها تخصیص داده شده، نام بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیده می‌شود. بر کسی پنهان نیست که اگر حمایت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران نبود دیگر بشار اسد سر قدرت نبود؛ اما امری که کمتر مورد توجه رسانه‌های ایرانی و سوری قرار گرفته است، ابعاد حمایت‌های اقتصادی-مالی‌ای است که بشار اسد از تهران دریافت کرده است و هرگاه در این باره سوالی از مسئولی پرسیده شده، پاسخ قانع‌کننده‌ای داده نشده و حتی سعی بر این شده که با اشاره به ارزش قراردادهایی که با شرکت‌های ایرانی برای بازسازی مناطق جنگ‌زده سوریه بسته شده است، به افکار عمومی القا شود که حمایت‌هایی که در اختیار دمشق قرار داده شده بیشتر به نفع ایران بوده است و ربط چندانی به نیاز جمهوری اسلامی به محافظت از یار دیرین خود به کوری چشم آمریکا ندارد. ناگفته نماند که البته اکثر قراردادهایی که با شرکت‌های ایرانی بسته شده در واقع با شرکت‌های زیرمجموعه سپاه و خاتم‌الانبیاء انعقاد شده که این موضوع بدین معناست که این قراردادها برای مردم ایران ثمری ندارد و به هیچ وجه از مشکلات معیشتی آنها نمی‌کاهد بلکه پول‌های حاصله به همان چرخه‌ای باز تغذیه می‌شود که به جیب اسد منتهی می‌شود!

هیچ کدام از این ادعاها برای کسی تازگی ندارد، هرچند شیوه دقیق غارت‌ها تا کنون معلوم نبوده است. اما روز سه‌شنبه ۲۸ آذر مطلبی در کانال تلگرامی «جنبش تپندگان» منتشر شد که پرده از یکی از شیوه‌های غارت از بیت‌المال توسط نظام جمهوری اسلامی برمی‌دارد که متن این مطلب را در ذیل می‌خوانید.

جنبش تپندگان اینبار یکی از شیوه های غارت از بیت المال توسط رژیم اختلاس گر را افشا میکنه. شیوه ای که میلیاردها دلار از حق ملت ایران را میریزه تو حلق خانواده اسد. ارگانی که مسئول این غارت بیت الماله "معاونت 18960 نیروهای قدس سپاه" نام داره. مدارکی که فاش خواهیم کرد کاملا نشون میدند چگونه "معاونت 18960" مسئول غارت منابع مالی کشورمون از طریق شرکت های صوری مانند میلاد و کامکا هست. شرکتهایی که در پست های قبلی هویتشان را فاش کردیم اسنادی که فاش میشوند ثابت میکنند رژیم ایران برای تداوم و قدرت بخشیدن به رژیم دیکتاتوری اسد از بیت المال کشورمان مبالغ مختلفی را به مناطق تحت کنترل اسد به نام های مختلف واریز میکنه. این اسناد ثابت میکنند رژیم اختلاس با اموال ما در سوریه مشغول ترمیم مدارس مساجد فاضلاب نظافت شهری خدمات اجتماعی تعمیر برق آموزش بافتنی و غیره در نقاط تحت کنترل اسده و این درحالی که فرزندان میهن در نقاط مختلف مانند سیستان و بلوچستان دسته دسته کشته میشند و زیر خط فقر له میشند و از ساده ترین مایحتاج محرومند. رژیم با بیشرمی تمام این بار نام این غارت بیت المال را "محرومیت زدائی" در سوریه گذاشته اما واقعیت اینه که تمام این ریخت و پاش بیت المال ما برای حفظ قدرت خانواده اسد دیکتاتوره. فردی که مسئول دزدیدن پول ما و بریدن حق زن و بچه های ما و ریختن اون توی گلوی خونواده اسده"مرتضی کربلائی" رییس معاونت 18960 نام داره این فرد مسول "ساخت و ساز سوریه" است که بیت المال ما را باری دیگر و از طریقی دیگر غارت میکنه. (جای پاش را میتونید در امضاهاش در تشخیص بدید.و در سندی با عنوان "موافقتنامه ساخت بلوکهای مسکونی پروژه محرومیت زدائی اسم و امضاش را کنار هم ببینید. مرتضی کربلائی! تروریست غارتگر ما تو را و تمام اطرافیان و همکارانت را در این غارت بزرگ زیر نظر داریم. امروز توبه کن و استعفا بده و بدان آنچه فاش میکنیم بخش کوچکی از اطلاعاتی است که در دست ما است. با تشکر از پارتیزان های تپندگان که این اطلاعات را برای ما میفرستند! (منبع: https://t.me/P_Tapandegan)

اکنون باید منتظر بود و دید که مقامات جمهوری اسلامی به این افشاگری جدید چه عکس‌العملی را از خود نشان می‌دهند. آیا طبق معمول سیاست سکوت مصلحتی را در پیش خواهند گرفت یا اینکه دقت و جزئیات این افشاگری آنها را وادار به پاسخگویی خواهد کرد؟‌ آنچه مسلم است این است که به محض اینکه توجه متولیان امر به این مطلب جلب شود برای پنهانکاری تلاش مضاعف به خرج می‌دهند و بعد دست رو دست می‌گذارد و جریان پول به جیب اسد را نظاره‌گر می‌مانند تا افشاگری بعدی...