رئیسی اعلام کرد که این لاحیه کسری بودجه ۱۴۰۳ را برطرف خواهد کرد

رئیسی اعلام کرد که این لاحیه کسری بودجه ۱۴۰۳ را برطرف خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۴ آذرماه، ابراهیم رئیسی، رئی جمهور کشور، در صحن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد «در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده هم درآمدها و هم هزینه‌ها واقعی دیده شود.»

رئیسی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سخنان خود درمورد جزییات لاحیه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد که راجع به اجرای بودجه ۱۴۰۲، دولت با تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها به ویژه مجلس شورای اسلامی همکاری کرده و اجرای این قانون منجر به رشد اقتصاد، تولید و مهار تورم شده است که اتفاقاً شعار سال ۱۴۰۲ است.

رئیسی افزود که دولت تلاش کرده آنچه را انجام داده است، قابل سنجش باشد و تشریح کرد که دولت گام‌های مناسبی را برداشته تا تورم را تحت مهار قرار دهد اما اضافه کرد که مهار تورم به کسری بودجه، مهار نقدینگی، برداشت‌های بانک‌ها و علل مختلف دیگزی وابسته است.

در این سخن، رئیسی به فقدان رشد اقتصاد در دهد ۱۳۹۰ اشاره کرد و گفت «در اولین سال دولت سیزدهم، رشد بیش از ۴ درصد را تجربه کردیم و قصد داریم رشد اقتصاد را به ۸ درصد برسانیم. علاوه بر این، شاهیدیم که رشد نقدینگی به ۲۶ درصد رسیده است و هدف داریم تا پایان سال به ۲۵ درصد برسد.»

با توجه به ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین‌نامه داخلی مجلس، بخش دوم لایحه بودجه سال آینده که شمال ارقام بودجه باید حداثر ۱۰ روز بعد از زمان ابلاغ بخش اول به مجلس تحویل شود.