ایران و ازبکستان هدف تجارت دوجانبه سالیانه خود را یک میلیارد دلار تعیین کردند

ایران و ازبکستان هدف تجارت دوجانبه سالیانه خود را یک میلیارد دلار تعیین کردند

گزارش شد که روز شنبه در یک همایش در تهران عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدان و تجارت ایران و لذیذ قدرت‌اف وزیر سرمایه گذاری صنعت و تجارت ازبکستان در مورد مبادلات تجاری و امضای توافقنامه‌های مختلف جهت توسعه روابط دوجانبه گفتگو کردند.

بعد از جلسه علی‌آبادی گفت که نیاز به زیربنای اقتصادی مناسب برای شرکت‌های ایرانی و ازبکستانی است که باید شامل روند‌های گمرکی بهتر به جهت افزایش مبادلات تجاری باشد.

وزیر سرمایه گذاری صنعت و تجارت ازبکستان در این باره افرود که پانزدهمین نشست کمیسیون بین دولتی که در ازبکستان برگزار شد به توافقی بین دو کشور منجر شد و وی افزود: دو کشور بر سر نقشه راه برای دستیابی به هدف یک میلیارد دلاری تجارت دوجانبه توافق کردند.

قدرت‌اف به ماکانیسمی در حال طراحی اشاره کرد تا بوسیله آن ایران و ازبکستان بتوانند حجم مبادلات جود را در مدت یک تا دو سال به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه پانزدهمین نشست کمیسیون تجارتی، اقتصادی، علمی و همکاری فنی بین ایران و ازبکستان در شهر تاشکند با حضور وزرا  و معاونان مربوطه دو کشور برگزار شد.

رئیس جمهوری ازبکستان شوکت میرضیایف روز ۲۸ خرداد ماه به شهر تهران وارد شد. این در حالی است که ۲۷  خرداد ماه اتاق بازرگانی، صنعت، معدان و کشاورزی ایران- ازبکستان میزبان همایش تجاری بود که با حضور  نمایندگان  از ۵۰ شرکت ازبکستانی برگزار شد.