جدیدترین ناوشکن کشور «دیلمان» به نداجا ملحق شد

جدیدترین ناوشکن کشور «دیلمان» به نداجا ملحق شد

دوشنبه ۶ آذر ماه، دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، در مراسم الحاقی اعلام کرد که جدیدترین ناوشکن بومی به این نیرو ملحق شده است. او درباره این ناوشکن گفت «در راستای نقش بازدارندگی نیروهای مسلح ناوشکن دیلمان ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.»

او افزود که با الحاق این ناوشکن به ناوگروه شمال نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی فعالیت‌های خود را در دریای خرز گسترش می‌دهد و همچنین اظهار نظر کرد که ناو گروه ۸۶ ثابت کرد آنچه ایرانیان می‌سازند در دریاهای خروشان از پایداری ماندگاری برخوردارند.

از نظر ویژگی‌ها، دیلمان پیشرفته‌ترین ناوشکن کلاس «موج» است که تاکنون ساخته شده و به نیروی دریایی ارتش الحاق شده است اما اکثریت این ناوشکن‌ها دبیرون از منطقه خلیج فارس عمل می‌کنند و این قابلیت را هم دارند در آب‌های آزاد عمل کنند. ولی لازم به ذکر است که در بهمن ماه سال ۱۳۹۶، یکی از ناوشکن‌های این کلاس بنام «دماوند» با موج‌شکن دریای خرز برخورد و متعاقباً غرق شد.

با افزایش تحریم‌های غربی علیه بخش نظامی کشور، ایران تلاش‌های خود را در حوزه توسعه و ساخت تجهیزات نظامی دوبرابر کرده و حالا تجهیزات ساخت ایران به کشورهای دیگر صادر می‌کند.