کروناسنج اینجا آنتن می‌گیره؟

کروناسنج اینجا آنتن می‌گیره؟

موضوع دو-سه نوشته اخیر بنده همانند بسیاری از خبرنگاران و صاحبنظران و وبلاگنویسان، اثرات ویروس کرونا بر اقتصاد کشور بوده است. از کسی چه پنهان که علاوه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی که سال‌هاست بر زندگی روزمره ایرانیان سایه افکنده، در حال حاضر نیز بحران کرونا باعث بروز مشکلات جدیدی شده که همچنان اندازه و گستره واقعی آنها معلوم نشده است ولی آنچه که مسلم است این مشکلات، سختی‌های مردم را، بالاخص اقشار کم‌درآمد چند برابر خواهد ساخت. در نوشته‌های پیشین به این موضوع اشاره نموده و پیشنهاداتی چند را هم برای کم‌رنگ کردن تاثیر این پدیده به عرض رساندم ولی آن طور که پیداست گوش رهبران ایران نه بدهکار حرف‌ها و نظرات امثال بنده و نه بدهکار پیشنهادات متخصصین ذی‌ربط است، چراکه به جای اتخاذ سیاست‌های پیشنهادی صندوق بین‌المللی پول و سازمان جهانی بهداشت، امیدهای خود را به بچه‌های زحمت‌کش و ظاهرا متخصص بسیج مستضعفین بسته‌اند که همانطور که از عکس زیر بر می‌آید با ابتکار شگفت‌آور همیشگی خود به ابزاری دست یافته‌اند که دنیا را از شرکت‌های داروسازی و پزشک و… بی‌نیاز می‌کند.

این عکس که از فیلم رونمایی از دستگاهی برگرفته شده است که به گفته سپاه پاسداران می‌تواند وضعیت ابتلای افراد به ویروس کرونا را از فاصله صد متر تشخیص بدهد. همانطور که مشاهده می‌کنید دستگاه مذکور از یک عدد بشقاب که در یک دست کاربر قرار گرفته و یک عدد آنتن رادیویی که در دست دیگر کاربر قرار می‌گیرد، تشکیل شده است. هنوز اطلاعی مبنی بر امکان یا عدم امکان ضبط صوت با این دستگاه در دست نیست ولی ممکن است در دنیای پساکرونا همه استودیوهای موسیقی تهران به این دستگاه‌ مجهز شوند. البته جزئیات شیوه کار این دستگاه حیرت‌انگیز برای این ناوارد قابل فهم نیست ولی از گزارش‌های رسمی به نقل از منابع موثق این دستگاه با استفاده از امواج مغناطیسی ابتلا یا عدم ابتلا فرد مورد نظر به ویروس کرونا را تشخیص می‌دهد به طوری که بشقاب، امواج مغناطیسی صادر می‌کند و آنتن بر اساس واکنش سلول‌های بدن فرد مبتلا به این امواج به سمتش کشیده می‌شود یا در صورت مبتلا نبودن فرد مذکور به ویروس کرونا به سوی او کشیده نمی‌شود. البته در مورد کارایی دستگاه مذکور ادعاهای ضدونقیضی رد و بدل شده که از جمله می‌توان به ادعای سپاه پاسداران اشاره کرد که به گفته سخنگوی سپاه این دستگاه در صدها بیمارستان کشور مورد استفاده پزشکی قرار گرفته است، این در حالی است که وزارت بهداشت تاکید کرده است برای این دستگاه هیچ مجوزی را صادر نکرده است. با این حال فراموش نشود که سپاه پاسداران به عنوان دولت موازی، خود را تابع مقررات و قوانین کشور نمی‌داند و تن به این جور کاغذبازی‌ها نمی‌دهد زیراکه فقط مردم عادی باید درگیر چنین مزخرفات شوند. مالیات دادن و ساقط نکردن هواپیماهای مسافربری هم نمونه‌های خوبی از قوانین و مقرراتی به حساب می‌آیند که سپاه تابع آنها نیست. در واقع سپاه پاسداران، فقط و فقط تابع فرمان‌های رهبر انقلاب است؛ اینکه رهبر انقلاب آن فرمان‌ها را از رو کاغذی با سربرگ سپاه پاسداران می‌خواند هیچ ربطی به اطاعت سپاه پاسداران از فرمان‌هایشان ندارد.

ناگفته نماند که دستگاه کروناسنج به بمب‌یاب‌های تقلبی‌ای بی‌شباهت نیست که سال‌ها مورد استفاده نیروهای مسلح کشور انگلیس قرار داشته تا بلاخره معلوم شد وزارت دفاع انگلیس برای دستگاهی میلیون‌ها پوند هزینه کرده که در واقع چیزی نبود جز یک آنتن ارزان قیمت که به دسته پلاستیکی بلند وصل بود. سرانجام مدیر شرکت تولید‌کننده دستگیر و راهی زندان شد ولی تا لحظه لو رفتن قضیه توانسته بود از راه این کلاهبرداری جسورانه میلیون‌ها پوند به جیب خود بزند. دیگر نکته جالب اینجاست که عین این تقلب قبلا در آمریکا به وقوع پیوسته و توسط اف بی آی کشف شده و عاملان جرم رفته بودند چند سالی آب خنک بخورند. تنیجه‌گیری اینکه الآن نام ایران هم به لیست کشورهای فریب‌خورده اضافه شده و در نتیجه چه بسا پول‌هایی که می‌بایست صرف تجهیزات پزشکی و داروهای موثر می‌شد بار دیگر نصیب سپاه پاسداران شده است. پیشنهاد پروژه بعدی: دستگاه زودباوری‌سنج. البته احتیاط حکم می‌کند دستگاه زودباوری‌سنج طرف هواداران بی‌چون و چرای سپاه گرفته نشود وگرنه دستگاه که با چنین میزان بالای حماقت و زودباوری و فریب‌خوری مواجه شود، فاتحه‌اش خوانده است.

نکته جدی: تا دست سپاه از قدرت کوتاه نشده چپاول و کلاهبرداری و تقلب تمامی ندارد.

اقتصاد,ایران,سپاه پاسداران,ویروس کرونا